Waarom is digitale marketing belangrijk?
Voor bedrijven is digitale marketing tegenwoordig belangrijk omdat het u het volgende kan bieden:
- Meerdere online marketing strategieën
- Kosteneffectieve marketing oplossingen
- Gelijk speelveld
- Geavanceerde targeting- en personaliseringsopties
- Nauwkeurig volgen en meten van campagnes
- Continue feedback over campagneprestaties
Hieronder vindt u meer informatie over de voordelen van digitale marketing.
Digitale marketing biedt meerdere online marketingstrategieën
Met online marketing kan uw bedrijf kiezen uit een reeks tactieken. Voorbeelden van digitale marketingtactieken zijn:
- SEO
- PPC
- Inhoud marketing
- Conversie optimalisatie (CRO)
- Marketing en reclame op sociale media
- En meer
U hebt opties, wat niet altijd het geval is bij traditionele marketing. Met traditionele marketing heeft u minder keuzes. U hebt slechts een paar kanalen beschikbaar, zoals radio, print en tv, en veel van deze kanalen zijn duur, wat uw keuzes verder beperkt.
Kiezen voor digitale marketing geeft uw bedrijf toegang tot een reeks strategieën. U kunt de strategieën kiezen die het beste passen bij uw bedrijf, doelstellingen en doelmarkt, waardoor u de impact van online marketing op uw resultaat kunt maximaliseren.
Digitale marketing biedt kosteneffectieve marketingoplossingen
De prijs is een ander voordeel van digitale marketing.
Vergeleken met traditionele marketing is online marketing uiterst kosteneffectief. Als u online adverteert, op sociale media, websites of zoekmachines, bepaalt u uw budget en biedt u voor advertentieruimte. U hebt volledige controle over hoeveel u uitgeeft, wat niet het geval is bij het kopen van een billboard.
Flexibiliteit is een groot kenmerk van digitale marketing. Budgetten en campagnes kunnen worden ingesteld voor jaren tot minuten. In combinatie met nauwkeurige targeting krijgen bedrijven een flexibiliteit die bij traditionele campagnes vaak ontbreekt.
Als u bijvoorbeeld een PPC-campagne lanceert en ziet dat deze niet presteert, kunt u die campagne pauzeren. Ter vergelijking: als je eenmaal een billboard koopt, heb je het voor de hele duur van een contract, of het nu werkt of niet.
Digitale marketing biedt een gelijk speelveld
Als u een klein tot middelgroot bedrijf bent, helpt digitale marketing uw bedrijf ook om zich te onderscheiden van grotere merken. Dat komt omdat online marketing kosteneffectieve oplossingen biedt, zoals SEO, waarmee uw bedrijf zijn publiek kan bereiken.
Grote bedrijven zijn in staat om zichzelf te marketen op manieren die kleine en middelgrote ondernemingen vaak niet kunnen. Ze nemen onroerend goed in beslag met bedrijfslocaties. Ze hebben grote aantallen cold-calling verkopers in dienst. Zij sponsoren beurzen en conferenties met uitgebreide tentoonstellingen.
Via digitale kanalen is het net zo gemakkelijk om op een advertentie van een groot bedrijf te klikken als op een advertentie van een klein bedrijf. Een Facebook-pagina voor een Fortune 100-bedrijf ziet er hetzelfde uit als een Facebook-pagina voor een bedrijf van 5 personen.
Dit gelijke speelveld kan uw bedrijf helpen grote merken te omzeilen en uw doelgroep te bereiken.
U hoeft zich ook geen zorgen te maken over hoe uw online marketingbudget zal concurreren met grotere merken. Digitale marketing biedt verschillende kosteneffectieve strategieën, waaronder SEO, die u kunt gebruiken om uw producten of diensten voor uw publiek te krijgen.
Write a Comment